Pagina's

woensdag 30 december 2015

Take time to Celebrate

Hallo bloglezers,

Vandaag laat ik jullie de nieuwe Dutch Doobadoo enveloppe art nr. 470.413.018 zien. Super eenvoudig te maken en een mooi persoonlijk cadeautje.


Ik heb er een kerstwens ingedaan, maar je kan hier natuurlijk ook een giftcard in doen of gewoon wat geld. De enveloppe heeft een mooie sierlijke rand aan de achterkant. Ik houd daar wel van.


Ik ben begonnen om de mal op kraft om te trekken en uit te knippen. Daarna heb ik de vouwlijnen met een rilpen en de scorepal getrokken. Maar je kunt hem uiteraard ook gewoon vouwen. Maak wel scherpe vouwen, dan wordt hij het mooist. Na het vouwen heb ik alle randen bewerkt met distressinkt.


Dit is de achterkant van de enveloppe. Nadat je de enveloppe in elkaar gevouwen hebt en geplakt, kan je aan het designpapier beginnen. Je legt de mal op je papier en trekt de vlakken om. Daarna allemaal uitgeknipt en de randen ook hier bewerkt met distressinkt. Daarna opgeplakt en dan kan je aan de versiering beginnen.


Op de voorkant heb ik een doily geplakt met een jute lint. Een parellintje erop met een strik en bloem. Het woord Noël komt uit de Paper Art. Deze heb ik iets aangezet met witte gesso. De sluiting aan de achterkant zijn twee splitparels die ik door het papier heb gedaan. Met een zilver elastiekdraad heb ik een ring gemaakt en die om beide parels gedaan, zodat de enveloppe dicht blijft zitten.


Daarna de kaart voor erin gemaakt. Ook hier is de basis van Kraft met DP. Dat geeft een mooi effect vind ik. Het label heb ik bestempeld met een tekststempel.


En dan kan de kaart zo in de vlop.  Het is een feestje om zo'n kaart te geven of om te mogen ontvangen.

 

Tot de volgende keer,
Groetjes,

1 opmerking: